Wanneer hoort een vraag in de categorie 'Biologie' en wanneer in 'Gezondheid'? Wat maakt onderscheid hierin?

Duidelijk toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De biologie zegt iets over alles wat in de natuur leeft, planten, bloemen, dieren, mensen enz. De kennis hierover, hoe het in elkaar zit, hoe het werkt etc.
Gezondheid zegt iets over hoe je het goed kunt laten blijven functioneren, wanneer het met een ziekte in aanraking is gekomen hoe dit weer behandeld/genezen kan worden.Of hoe je het biologische object goed in stand kunt houden zodat het niet ziek wordt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet alle biologische vragen gaan over gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
biologie = (kort gezegd) de leer over alles wat leeft

gezondheid = (kort gezegd) de toestand van welbevinden op geestelijk en lichamelijk vlak.