Rijden op hakken

  • Willeke

    Hai!

    En zou zo'n aandrijfriempje sneller slijten als je je pedaal heel diep intrapt met een veel te hoge hak? Als ik achter de naaimachien zit druk ik mijn pedaal meest in met een snoezige ballerina aan of met mary-janes met een blokhak.

  • Charlène

    Ik denk het wel. Als het plateau hoog is, duwt de hoge zool het pedaal altijd iets verder in dan met een vlakke zool het geval zou zijn. Voordat je het weet is het dan: slip-slip-slip-ddjjjiiiiiiiiiiiiiiiiii ! En een hoog plateau gaat dikwijls gepaard met een uiterst hoge hak op het pedaal. Gevolg is dat ik al aardig wat aandrijfriempjes tot poeder heb versleten.

  • Willeke

    Jij doet het er dus gewoon om. Is ook prima natuurlijk. Als je op deze manier met de naaimachine aan het werk bent, doe je dat zittend erachter of doe je dat staand. Als je zit met van die torenhoge palen zitten je knieën haast bij je oren is mijn ervaring. Staan is wat makkelijker, zij het wat wiebelig, want dan is het gewoon een kwestie van het pedaal plattrappen. Of hou je juist van die grote zwaai die je met je onderbeen moet maken als je je gehakte voet plat op het hele pedaal hebt?

    stuur maar eens een mailtje naar Willeke Hakken Fetisj at Outlook punt Com

    het adres is alles aan elkaar en in mijn naam zitten geen puntjes ertussen, alleen na Outlook staat er eentje. Ga je wel uitkomen denk ik.

    liefs,

    Willeke

  • Charlène

    stuur maar eens een mailtje naar Willeke Hakken Fetisj 

    Gedaan :)

  • matthijs

    ik loop heerlijk op damesschoenen met een hak van een cm of 6