Hoge hakken op een (gas)pedaal

  • Frida

    Het was de aanblik van mijn mam die altijd met hakken aan auto reed die ervoor zorgde dat ik ook met hakken aan wilde gaan rijden. Als ik alleen thuis was oefende ik al met haar hakken aan op het pedaal van de naaimachine. Ik was toen 13.

    Wat jaren later ging mam een week op stap met een vriendin en ik zou thuis blijven. Ik was toen bijna 18. Toen ik ze uitgezwaaid had en weer binnen kwam zag ik dat mam haar autosleutels had thuisgelaten en dat ik de beschikking had over haar auto. Ik heb die week veel, heel veel ritjes gemaakt waar ik dan steeds een ander paar hakschoentjes van mam aanhad. Ik heb met allemaal gas gegeven, spitse pumps op naaldhakken, zomerse platformsandalen, makkelijke laarsjes, sexy slaapkamermuiltjes. Het voelde zo verschrikkelijk goed om onder mams torenhoge hakken een gaspedaal te voelen bewegen als ik erop trapte en te merken hoe mams auto daarop reageerde.

    Mijn ervaring, als je je voet gewoon recht voor het pedaal hebt, hoe hoog en dun je hak ook is, als je zo trapt krijg je elk pedaal goed beneden. OK, met heel spitse pumps is het goed mikken en met een te dik platform raakt de bovenkant van je voet de onderhand van het dashboard.

    Geïnspireerd door het intrappen van autopedalen met hoge hakken aan ben ik ook een beetje op andere pedalen gaan letten waar een hooggehakte damesvoet op kan trappen. Logerend bij een oom en tante heb ik achter hun piano gerzeten met de dikke platformslippers van een nichtje op de pedalen. 

    Ook in tv shows als er een vrouw met hakken aan achter de drums zit krijg je altijd wel een close- up van haar hak op het pedaal van de base-drum. Daar geniet ik erg van.

    Zijn er op prikbord nog andere dames en leuke knullen die met hoge hakken aan de auto besturen? Laat het maar horen.

    Groetjes van Frida

    – 

    o ja, ik ben een travestiet en ik ben vrijwel altijd als vrouw gekleed en lekker opgemaakt.

    Post was bewerkt op 22-09-2018 11:07 door Frida

  • Charlène

    Hoi Frida, fijn dat je nog steeds lekker gas geeft op je hoge hakken. Heb je het wel eens gehad dat je naaimachine met zo'n whiiiiiiiii geluid ging slippen bij het gasgeven omdat de naald niet verder kon?

    Ik ben in afwachting van een paar knielaarzen met 26 cm naaldhakken en 16 cm plateaus en hoop daar ook lekker mee te gaan autorijden en met de achterwielen lange slipsporen te maken.

  • Frida

    Gas geven kan ik niet anders dan op hoge hakken. Om de auto te laten rijden of de naaimachine te laten naaien moet je nu eenmaal een (gas)pedaal intrappen en omdat ik altijd hoge hakken aanheb moet ik dat met hoge hakken doen. Daar klaag ik natuurlijk absoluut niet over.

    Ik heb wel met een slippende naaimachien te maken gehad terwijl ik het pedaal toch stevig had ingetrapt. Dat was toen ik een badge op een leren rokje wilde naaien. Ik had de leernaald in de machine zitten, ik droeg zware zwarte suede pumps met een stevige 11cm hak eronder. Zachtjes steeds harder op het pedaal drukkend leek de machine het te kunnen trekken maar toen ik het pedaal iets te diep intrapte wat je al vermoedde: whiiiii. Bij een naaimachine hoef je niet op een rempedaal te trappen, maar ik tilde mijn teen van het pedaal op en liet de hak steunen op het opstaande randje van het pedaal. Met mijn hand aan het wiel aan de zijkant ben ik de machine gaan helpen en met een half ingetrapt naaigaspedaal. Ik moest nu wel opletten dat ik geen lange nagel brak bij het hand naaien.

    En laarzen op 26cm hakken met 16cm plateau, dat zijn og eens hakken! Heb je in je auto ruimte genoeg bij je pedalen om met zo'n dik platform je gaspedaal te kunnen intrappen? Ik heb een keer in een auto gereden met sandalen op een plateau van 8cm dik en met die platformsandalen aan voelde ik dat de bovenkant van mijn voet op het gaspedaal de onderrand van het dashbaord raakte. Als ik het gaspedaal wilde loslaten, ja, dat moet soms…, moest ik gewoon even mijn voet in die sandaal naar onder laten glijden. Ik kon er goed mee weg op het pedaal, ik heb ook wel sandalen die met de zool echt plakken aan het rubber van het gaspedaal. Maar ja, als vrouw op hoge hakken achter het stuur merk je dat gelijk op en hou je er rekening mee.

  • Charlène

    Ik heb wel een filmpje waarin ik op zwarte enkellaarsjes met 16 cm hoge stalen pinnen en 6 cm plateauhoogte gas geef in mijn oude opel kadett automaat, met 2x doorslippen van de achterwielen in de berm. Je kunt dan zien dat er genoeg ruimte is voor nóg hogere plateaus.

  • Frida

    Dan ben ik wel heel benieuwd hoe het er met 16cm hoge platforms uitziet op dat gaspedaal. Dat je er met hoge hakken goed in kunt rijden, komt dat misschien omdat die auto uit een tijd stamt waarin er veel vrouwen gingen autorijden en de schoenmode uit dezelfde tijd platforms en soms heel grote en hoge blokhakken voorschreef?

  • Charlène

    Ik denk eerder dat je in de auto's van vroeger meer rechtop zit en daardoor ook meer ruimte hebt boven de schoenen en pedalen. Bovendien waren de dashboards toen ook kleiner want er waren minder knoppen. Maar ik rijd eigenlijk in elk soort auto goed met hoge hakken, de enige voorwaarde is dat ik bij een hangend gaspedaal met de neus van de schoen aan het pedaal kom, dus dat het gaspedaal niet te hoog zit. Bij schoenen met een sterke kromming bijv. 13+ cm hakhoogte en geen plateau kan dat een probleem zijn. Als je een emailadres hebt kan ik wel wat materiaal opsturen.

  • Frida

    Om een hangend gaspedaal goed in te trappen heb je een minimale footprint nodig en heel hoge hakken zorgen juist voor een kleinere footprint. Dat is één van de verleidingen van hoge hakken dragen, je voeten lijken kleiner. Heeft je automatische Kadett ook een hangend gaspedaal? En het is ook zo wat je schrijft dat je een gaspedaal met de neus van je hakschoen indrukt. Heel spitse pumps zijn dan lastiger mee te rijden dan heel hoge naaldhakken. 

    gaspedaalmeisje at live punt nl kan je wel wat voorbeelden kwijt.