Weinig hakjes

  • Maartje2

    Waarom loopt iedereen tegenwoordig op die onelegante slippers? Waar zijn de veel elegantere pumps of sandalettes met hakjes gebleven?

  • Josje

    Hai Maarten,

    Je ziet ook heel vaak vrouwen en meiden in prachtige jurkjes of rokjes lopen en dan met een paar eenvoudige sneakers eronde. Ik denk persoonlijk dat dit iets van deze tijd is, iets wat ik erg jammer vindt. Toen ik nog op de middelbare school zat (inmiddels meer dan 15 jaar geleden was toen 15 16 jaar) gingen meiden (zeker mijn vriendinnen en ik) juist masaal hakjes dragen. Want wij wouden gezien en gehoord worden en geloof me, het geklik en geklak van grote groepen hoog gehakte meiden in schoolgangen wordt niet genegeerd ;).

    Neej, die onelegante slipper hoeven ze me niet cadeau te geven. Ik hou het gewoon op mijn hoog gehakte pump's, stilettos en sandalettes. Mooi, VEEEEL eleganter en zeker met mijn lage lengte (ben maar 1 54m) ideaal om wat hoogte te winnen ;)

    Toedels Xxxxx

  • Maartje2

    Hoi Josje,

    Heb je helemaal gelijk in, sneakers hoeven van mij ook niet! Gelukkig houd jij ook niet van slippers en beweeg jij je op precies die schoenen waarop ik een vrouw graag zie lopen! Enkellaarsjes vind ik ook wel leuk.

    Wat leuk dat verhaaltje over het geklik en geklak in de schoolgangen, had ik nog nooit zo over nagedacht.

    Fiets je ook als je heels aan hebt?

    Groetjes, Maarten

  • Josje

    Hai Maarten,

    Ik loop gewoon standaard op hakken.  Op het werk, feestjes, in mijn vrije tijd. Draag eigenlijk ongeveer al sinds mijn 16de geen platte schoenen meer. Mijn sandalettes, mijn enkellaarsjes en mijn pumps hebben allemaal hakjes hoger als 7cm. Zelfs mijn tapdansschoenen (ik tapdans al jaren voor hobby) hebben een hakje. Ik weet niet waarom maar ik hou er gewoon van. Op hakken voel ik me 100% mezelf. Dat vondt ik toen al en dat vindt ik nog steeds. Jonge meiden van nu zien het nu waarschijnlijk gewoon anders en kiezen voor de comfort van sneakers en simpele slippers. Jammer, want ze kunnen niet op tegen de schoonheid van een paar mooie hakjes.

    Groetjes xxxx

  • Maartje2

    Het lijkt wel of het dragen van hoge hakken afhankelijk is van de temperatuur. Tijdens hele hoge temperaturen worden er niet of nauwelijks hakjes gedragen, maar nu de temperaturen afnemen zie je steeds meer hoge hakken. Gelukkig maar!