Wie rijdt er paard en/of draagt graag rijlaarzen?

  • groom

    Hey hai! 

    Wie van jullie rijdt er paard en/of draagt er graag rijlaarzen? Wat voor merk, type en maat is het, hoelang heb je ze al en hoe voel je je als je ze draagt?

    Gebruik je ze (alleen) voor het paardrijden, of beleef je nog andere avonturen? Ik hoor het graag! dat mag hier, of mail me eens ( <— zie avatar hiernaast, of klik mijn naam hieronder). 

    Sinds ik zelf paardrijles heb gehad, ben ik erdoor gefascineerd: dames en heren in paardrijlaarzen… Wie weet kun je me er een plezier mee doen! 

    Greetz, groom

  • René

    Hoi,ben je een man of vrouw

  • groom

    René

    Hoi,ben je een man of vrouw

    Hoi Rene, ik ben een man. Rij jij paard dan? Mail je me eens?

  • groom

    Cowgirl, hoe komen we in contact?

    <—- Zie mijn email hiernaast…

  • Pierre

    cowgirl

    Ik heb nog een grappig verhaal.

    Zo/n 12 jaar geleden ben ik op een maandag middag de paarden aan het rijden, komt mijn ex-man met onze dochter (toen 15 jaar) aan.

    Hij moest even met mij praten, ik zei, ik ben bezig, ik kom straks, maar hij bleef er hameren dat het nu moest. Ik hield stil langs de bak omheining en zei : “zeg het maar”, Hij begon erover dat onze dochter op school lastig gevallen en betast werd door 3 jongens en dat hij op school was geweest en school er niets aan deed en dat ik het maar moest oplossen. “jezus man wat ben je toch een slappe zak”.

    Ik stijg af en bind mijn paard aan de omheining, loop de bak uit, richting mijn ex-man, pak mijn dochter bij de arm en zeg tegen haar : “vallen ze je lastig op school, dan los je het zo op !”.

    Ik loop door naar mijn ex-man en schop hem knalhard met mijn rijlaars in zijn kruis.

    Hij zakt piepend en keunend als een zoutzak inelkaar. Ik blijf met mijn handen in mij zij voor hem staan en zeg tegen mijn dochter “Daar worden ze mak van” en hebben ze nog praatjes, schop je ze nog een keer in het kruis tegen de handen.

    Ik ga op mijn  ex-man zijn rug zitten en druk mijn sporen in zijn zei : “Zo los je dat op slappe zak”.Ik sta weer op en loop de bak weer in en stijg weer op mijn paard om te gaan rijden. Die zak heeft er nog wel een halfuur zitten piepen en is toen stilletjes weggeaan.

    Wordt ik de volgende middag gebeld door school, of ik direct langs wilde komen want mijn dochter zou 3 jongens hebben mishandeld.

    Ik naar school, naar de directrice kamer en daar zit mijn dochter.

    Ik kijk verbaasd want ze heeft mijn hoge bruine cowgrillaarzen met hoge hakken aan met haar sprijkerbroek erin. Ik denk gelijk, als ze die jongens daarmee geschopt heeft dan heb ik medelijden met ze. En ja hoor, directrice vertelde dat ze de jongens is gaan opzoeken en

    ze zo hard geslagen, gekrabt, geschopt en getrapt had, dat ze naar het ziekenhuis moesten voor behandeling.

    De directrice zei dat dit buitenzinnig gedrag was en ze geschorst werd. Ik zei tegen haar, “Dit krijg je als school niets doet als jongens mijn dochter ongewild betasten. Ik heb mijn dochter bij de arm gepakt en meegenomen :”We gaan wel naar een andere school"

    Lopend naar de auto kijk ik naar mijn dochter en denk, “ze ziet er wel supergeil uit met mijn laarzen aan en d'r strakke spijkerbroek erin”

    Dit verhaal klinkt net iets te mooi om waar te zijn… jammer, want als het echt was zou het wel geweldig zijn… LOL!

  • Pierre

    cowgirl

    hahaha, het mooi gedeelte heb ik vermeld, de problemen die het opleverde naderhand heb ik achterwege gelaten.

    Ik ben er heilig van overtuigd dat kinderen zichzelf moeten leren verdedigen, en die taak ligt meestal bij de ouders. Een dader moet “voelen” dat er een prijs zit aan iemand aanvallen of lastigvallen. Dat hij of zij niet ongeschonden iemand anders pijn kan doen, fysiek of mentaal. Dus in dat opzicht heeft je dochter het goed gedaan. Zeker omdat het ook naar een school een signaal is dat ze niet passief kunnen zijn bij meldingen van ongewenst gedrag.

    Er zijn heel wat mannen (zoals ik) die verlangen naar gekrabt, geschopt en getrampled te worden. Maar als het tijdens geweld wordt gebruikt geeft dat een ongemakkelijk gevoel. Waar ligt de grens tussen goed of fout? Ik vind het hypocriet om tegen iemand te zeggen dat ze niet instinctief mag handelen tijdens zelfverdediging, terwijl ik in een andere situatie wel dat sadistische gedrag verlang. Dus blijft moeilijk…

    Ach, misschien ben je gewoon iets te enthousiast geweest in het aan je dochter leren hoe ze zichzelf moet verdedigen ;-)

  • Pierre

    Ik zelf heb trouwens niks met rijlaarzen maar wel met cowbowlaarzen. Ik draag ze zelf niet maar zie ze wel graag bij anderen. Begin dit jaar hab ik onderstaande laarzen gekocht voor mijn speelpartner. Ze ziet er zo “hot” uit als ze die draagt, en ze is er zelf helemaal verliefd op. Ze krijgt alleen wel de neiging om steeds meer te willen schoppen ;-)

    http://shop-laarzen.nl/sendra-laarzen/dames/cowboy/sendra-boots-2073-cuervo-fl-fucsia

  • Pierre

    Sandro
    Pierre

    Ik zelf heb trouwens niks met rijlaarzen maar wel met cowbowlaarzen. Ik draag ze zelf niet maar zie ze wel graag bij anderen. Begin dit jaar hab ik onderstaande laarzen gekocht voor mijn speelpartner. Ze ziet er zo “hot” uit als ze die draagt, en ze is er zelf helemaal verliefd op. Ze krijgt alleen wel de neiging om steeds meer te willen schoppen ;-)

    http://shop-laarzen.nl/sendra-laarzen/dames/cowboy/sendra-boots-2073-cuervo-fl-fucsia

    Die Sendra 2073 cowboylaarzen in fuchsia heb ik ook en ook nog in lichtbruin, donkerbruin, zwart en rood, heerlijke laarzen om te dragen.

    LOL! Dus je kan wel zeggen dat je een kleine verslaving hebt… ;-P

  • Pierre

    cowgirl

    Het is inmiddels alweer 12 jaar geleden.

    Het is iets van vroeger, mijn moeder zei latijd “als ze aan je zitten, schop je ze knalhard tegen de kloten, worden ze mak van ”

    Mijn moeder was er 1, toen mijn vader vroeger een keer ladderzat thuis kwam en dacht luidruchtig en dronken naast zijn vrouw

    in bed te kruipen, heeft ze hem letterlijk aan zijn kloten het bed uitgetrokken en hem naar de schuur gesleept waar hij zijn roes kon gaan uitslapen.

    In de jaren 80 werd er op school al snel in het kruis geschopt bij een ruzie, tegenwoordig gebeurd dat al veel minder.

    Maar als ze aan me zitten kunnen ze er 1 krijgen.

    Ok, dus bij jullie in de familie is het van moeder op dochter ;-)

  • Pierre

    @Sandro : Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw beweegredenen om zo'n collectie van laarzen aan te schaffen. Wil je daar prive wat meer over uitweiden? Je kan mij bereiken op wannabe_deurmat bij yahoo punt com.