Gasgeven en slippen op hakken

  • Autohak

    Veel sneeuw, ideaal weer om flink te gaan slippen. Ik heb een oude B-Kadett automaat en enkellaarsjes met 15 cm naaldhakken en 6 cm plateaus om flink op gas te geven. Die achterwieltjes van mijn Kadett laat ik minutenlang heftig spinnen en doormalen in de sneeuw met mijn plateauhak vol op het pedaal, met plankgas staat de kilometerteller dan op 100! DJiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!

  • peter

    heftig hoor

  • Charlène

    Sinds kort heb ik weer een Kadett B automaat… vind het fijn om erin te rijden met mijn nieuwe Jessica Simpson Declan klompen met 6 cm plateaus en 16,5 cm hoge hakken… het kleine motortje en automaat maken erg geile hoge geluidjes bij optrekken en afremmen…

    Vaak zet ik de auto langs een veldweg in een doorweekte berm en dan gaat onder die superhoge blokken het pedaal omlaag…. Gierende achterwieltjes (tot 70 - 80 km/u op de teller) en vooral het zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz geluid en het gekletter van de modderstralen tegen de achterkant van de auto is zalig…. Soms stap ik daarna uit om even naar de meterslange sporen te kijken die ik met de achterwieltjes gemaakt heb…. Weer thuis bestudeer ik of de modder echt tot onder de achterbumper hangt, dan weet ik dat de achterwieltjes een goede workout hebben gehad….   

  • Frida

    Ook ik vind het heel fijn om met hoge hakken aan in een auto te rijden. Vroeger zat ik al bewonderend te kijken hoe mijn mams met hakkan aan de pedalen in haar auto bediende. Dat wilde ik later ook doen, rijden met hakken aan. Ik heb veel geoefend met de hakken van mams aan en op iets van mijn 20e had ik en een rijbewijs en een auto en platformsandalen met een 10cm hoge blokhak en kon ik eindelijk met hakken aan het gaspedaal intrappen. Een geweldige ervaring en ik hab dan ook altijd enkele hakschoenen in de auto liggen om daarmee te rijden.

  • Frida

    Hé Autohak,

    heb je de laatste dagen je gaspedaal nog diep ingetrapt met je hoge laarzen op een sneeuwweg?

  • Charlène

    Hoi Frida, helaas er lag hier nauwelijks tot geen sneeuw. Ik had inderdaad graag met mijn Beyond plateau laarzen op het gaspedaal de Kadett-achterwieltjes eens flink willen laten joenken in de sneeuw om een besneeuwd stoepje op te kunnen komen….  Heb jij met je auto vastgezeten / geslipt?

  • Frida

    Er lag hier voldoende sneeuw om vast te komen zitten als je dat wilde. Buiten liep ik op snowboots maar in de auto had ik een paar donkerbruine Mary-janes bij de pedalen klaar staan. Met een wat dikkere zool en met een grote blokhak eronder kon ik het gaspedaal net als bij een naaimachine voorzichtig intrappen dat de wielen net niet slipten. Meestal lukte dat wel. 

    Met mijn snowboots was wel warm maar op ijs lopen blijft een uitdaging. Op 60s pumps met een dun 5cm naaldhakje kan je beter op ijs lopen. Ze zijn wel koud met die dunne zooltjes.

  • Charlène

    Voor op sneeuw of ijs moet je eigenlijk een naaldhak dragen met een paar cm platform. De naaldhak verankert je goed en door de platforms blijven je voeten warm en droog. Plus: je kunt op die manier mooie afdrukken maken.

  • Frida

    Ik heb een paar bruine leren platformlaarzen, echte 70s modellend die in zand of sneeuw een leuke afdruk achterlaten, ronde neus, 3cm platform en 12cm hoge rechte dikke hakken. Ze zijn van een vriendin van mijn mam geweest. Ze deed ze weg en ik heb me er over ontfermd. Ik heb ze al jaren.

    De 60s pumps die ik heb vind ik wel speciaaltjes. Zwart, beetje spits,leren frutseltje voorop,  naaldhakje van 5cm recht onder je hiel. Het zijn fijne pumps om een ballon mee kapot te prikken en ook in de auto op het gaspedaal, ook met een hangend pedaal heb je voldoende footprint om op je pedalen te trappen. Mijn zilveren sandalettes 12cm naaldhak zonder platform hebben een heel steile hak en een kleine afdruk, als ik in een auto rijd met een hangend gaspedaal moet ik vaak mijn naaldhak op de onderkant van het gaspedaal zetten om het ingetrapt te houden.

  • Charlène

    Als je de naaldhak van 12 cm op het pedaal hebt, heb je dan ook nog de achterkant van het zooltje op het pedaal of bent je dan alleen aan het duwen met de naaldhak zelf? Ben je niet bang dat je ‘mis trapt’ en het gaspedaal vast komt te zitten in de steile boog tussen de naaldhak en de zool? Het lijkt me overigens best vermoeiend om langere tijd te rijden met een opgetild rechterbeen om gas te geven omdat je door de steile kromming van de sandalette anders niet met de voorkant van de zool aan het hangende pedaal komt.