ik snap het niet...

  • vrouw van....

    Hoi,

    ik ben een vrouw van iemand die net als jullie op een erotische manier kijkt naar hakken…

    Mijn man loopt al van kinds af aan graag op hakken en wordt daar echt botergeil van….. Eigenlijk de verhaaltjes van jullie, die jullie schrijven, zijn voor mij erg herkenbaar in de verhalen van mijn man…

    Ik heb er allemaal helemaal geen moeite mee, ofzo, en ik speel de spelletjes leuk mee, maar eerlijk gezegd snap ik er geen ruk van…

    Wat is er nou zo aantrekkelijk aan een schoen… het is een ding…. een voorwerp…. waarom hebben zoveel mensen dat….. waarom geen broek, trui, want, of sok….

    Ik begrijp dat als er een mooie vrouw op mooie naaldhakken loopt, dat dat aantrekkelijk eruit kan zien, maar een lelijke dikke vrouw, met olifantenpoten op afgetrapte tut-hakjes ???????? Mijn man zegt dat het gaat om de schoen…. dat begrijp ik dan niet meer…

    En dan er zelf op lopen… Hij heeft een stuk of 10 eigen hakschoenen, voor de rest plunderd hij altijd mijn schoenenkast. Wat is daar nou zo @!#$ aan???? Ik vind het er alleen maar heel grappig eruit zien, en heb de grootste moeite om mijn lach in te houden.

    Ik hoop niet dat ik hier iemand mee kwets, want dat is echt mijn bedoeling niet… ik heb deze gevoelens gewoon niet, maar wil ze heel graag (voor mijn man ) snappen… Wie oh wie kan het me uitleggen?

    BvD

  • Aeneas

    BvD, gaaf dat je zo probeert te begrijpen.

    Wat nu speciaal is hoge hakken? Tja. De verhalen van dat het de benen langer maakt, en dat het de vrouw een kwetsbare maar erotische manier van lopen geeft, die ken je. Hoge hakken staan ook gewoon mooi aan je voet.

    Maar waarom het zo'n fetish is? Goeie vraag. Bij mij begon het al toen ik een jaar of acht was en stiekem de hoge hakken van mijn tante probeerde. Langzaam is het steeds verder gegaan. Nu ben ik er gek op en heb ik zelf ook een paar paar.

    Ik denk dat het voor mij een symbool van vrouwelijkheid en erotiek is. Van sex. Zodra je hoge hakken aandoet, hangt er iets van erotiek in de lucht (zelfs als een lelijke dikke vrouw dat doet, al doet haar lelijkheid dat weer teniet ;) ).

    Groetjes

    Aeneas

  • rene

    Hoi,

    Ik kan me voorstellen dat je je zulke dingen afvraagt.Dat heb ik ook wel gedaan.

    Ik ben namelijk ook zo'n man. En de situatie bij ons lijkt wel wat op die bij jullie,

    mijn vrouw laat me er ook mee geworden en heeft er geen moeite mee. Ze vindt het gelukkig alleen niet lachwekkend.

    Deze passie heb ik ook al van jongs af aan. Het lijkt wel of het in je genen zit.

    Ik heb me dan ook wel eens afgevraagd hoe en waarom maar ik heb daar geen verklaring voor. Ik denk ook dat je het eigenlijk niet moet willen verklaren want dan kon de room er wel eens af zijn.

    Ik heb inmiddels wel vernomen dat er ook vrouwen zijn die g.eil worden als ze hun hoge hakken dragen.( Ik ken zo iemand via mijn werk die mij opviel omdat ze altijd en overal op naaldhakken loopt, mode of geen mode.)Zij heeft me daar wel eens wat over verteld. Maar omdat in onze maatschappij deze schoenen voor vrouwen bedoeld zijn, valt het bijna niemand op. Het grootste gros loopt ermee alleen als het mode is, en heeft er ook niet meer mee dan dat.Dus het is niet typisch iets voor mannen om er opgewonden van te raken.

    Ik hoop dat je hier iets mee kan…

    Groetjes,

    René.

  • vrouw van....

    Bedankt voor je reaktie…

    Tuurlijk probeer ik het te begrijpen, 't is mijn man….

    Hij vindt het overigens gekker als ik het vind, want toen hij het voor het eerst vertelde, dacht hij echt dat het een echtscheiding zou veroorzaken. Terwijl toen hij het vertelde, dat ik heel erg zoiets had van…. wanneer komt het schokkende gedeelte???? En dat heb ik nog steeds. Vroeger liep ik veel op hakken, en geloof me, haast elke man kan je er gek mee krijgen… Maar dan als aanvulling op het geheel… Dit gaat verder..

    Ik vind mannen benen en voeten (SORRY) niet erg mooi, vrouwen benen zijn veel eleganter, daar begrijp ik het dus niet meer. Daarnaast zie ik mijn man ook vaak zich aftrekken met een schoen in zijn hand. Dat begrijp ik dan helemaal niet meer. Voormij is een schoen maar een ding, hooguit een hulpstuk om erotischer te zijn,….

    groetjes

  • vrouw van....

    hihi,… ik laat mijn man ook niet helemaal merken dat ik er af en toe toch wel om moet lachen…. dat zou wel sadistisch zijn denk ik…. Maar van die harige benen in eigenlijk hele mooie schoenen, met een veel te hoge hak, waar hij echt niet op kan lopen….. Weet je wel, met kromme benen en veel te grote “mannen”stappen nemen… Tja…. Voor de rest moet ik zeggen speel ik vaak zat zijn spelletjes mee…

    Ik geloof ook wel dat er vrouwen zijn die er opgewonden van raken….

    Ik moet zeggen dat ik het (zoals veel vrouwen) erg erotisch vind om bij mannen het hoofd op hol te krijgen…. Bij het grote gros van mannen werkt het met hoge hakken, (maar ook met bep. kleding) Maar dan gaat het dus niet om de hoge hak, maar die gebruik ik als het ware als middel, hulpstuk…

    Bedankt voor je reactie in iedergeval…..

  • rene

    Hallo, Vrouw Van….

    Ik geef toe dat het een raar gezicht is,mannenbenen in zulke schoenen.

    Maar ik draag die dingen vaak onder een spijkerbroek en een t- shirt ,zoals vrouwen ook wel doen. Ik zorg dan ook wel dat ze een beetje staan bij de rest( gewoon,enkellaarsjes of gladde pumps effen zwart leer of suède, zonder versierselen die het nog vrouwelijker maken en pas de hakhoogte wel aan op wat ik aankan,dus niet zo hoog dat ik ga strompelen. Dit is iets waar vrouwen ook nog wel eens een steek mee laten vallen.Ik zie wel eens dames strompelen en schrapen op hakken die veel hoger zijn dan waar ze normaal op kunnen lopen.

    Dit is eigenlijk voor ieder mens verschillend. ik kan ironsch genoeg op hogere hakken voort dan mijn vrouw. Zij zal ook nooit hoger aandoen dan ze prettig vindt, anders loopt ze voor schut,zegt ze.

    Gelukkig heb ik kleine voeten en bijna geen haar op de wreef, dus daar heb ik wel mazzel mee.Ook heb ik me aangeleerd kleinere stappen te nemen ,zodat het geheel nog wat lijkt. Dit is wel iets waar mijn vrouw me mee geholpen heeft; als iets echt een paarde gezicht was,maakte ze me dat duidelijk middels een soort “opbeurende kritiek” Zo van; als je nou eens….in plaats van….

    Ik wil me nergens mee bemoeien, en ik bewonder de manier hoe je alles opvat (heel wat mannen lopen op dat gebied op een noest bij hun vrouw) maar misschien is het wat…..

    Groetjes,

    René.

  • rene

    Hoi, ben ik weer.

    Mijn vrouw vroeg zich ook af ; “wat komt er nog meer” toen ik er mee kwam dat ik die schoenen graag aanhad en ook ik heb gedacht; “nou daar gaat m'n relatie”

    maar dat viel allemaal reuze mee; er kwam niks meer en wij zijn er gewoon om getrouwd….Allebei op naaldhakken!

    Mannen zijn nou eenmaal gek op die hakken,veel vrouwen ook trouwens,maar wat de magie daar nou van is……… Ik weet het echt niet.Eigenlijk wil ik het ook niet weten. Iedereen ziet er ook weer iets anders in, ben ik inmiddels achter. Kijk maar verder op dit prikbord.

    Groetjes,

    rené

    P.S. Als je je hakken alleen ziet als hulpstukken om mannen de kop gek te maken heb je wel verdraaid goeie hulpstukken gekozen :-)

  • cees

    hoi vrouw van…………

    ook ik wilde je ff mij mening geven :

    zelf ben ik ook een man die gek is op hoge hakken en dan vooral als ze onder laarzen zitten !

    Nu ik dit typ heb ik ook laarzen aan, weliswaar geen hooggehakte, maar toch…..

    en ja, dan de vraag wat is het fascinerende aan hakken dragen –voor een man–: nou, voor mij zijn hoge hakken gewoon super aantrekkelijk ik draag ze –binnenshuis– redelijk vaak (naar buiten gaan ermee durf ik –nog– niet.

    Mijn vrouw vindt het niet raar maar ook niet van JOEPIE hij heeft zijn hakken aan.

    Wat ik aantrekkelijk vindt in laarzen is de geur, de vorm en om ermee te knuffelen, likken, strelen en kussen…….wat mij zelf bijzonder @!#$ maakt is dat als ik ze aan heb en mijn vrouw raakt ze alleen maar aan !

    OK, het draait weer uit op sex, daar gaat het in 1e instantie voor ons -liefhebbers- niet om, maar gewoon een vrouw erop zien is mooi, en omdat ik dan weet dat het niet hoort om er ook op te lopen –hakken dan– wil ik voelen hoe het is om ze aan te hebben en dat is gewoon te gek !

    Misschien is het ook wel iets van een uiting van liefde, of juist een gebrek aan krijgen van, dus dan ga je dat compenseren, ik bedoel dan het gebrek aan moederliefde, want als het goed is was dat degene die jouw als het eerste knuffelde en zie je in iets als een laars, die heel lekker ruikt, een surrogaat moeder. En ja, bij moeders c.q. vrouwen horen nou eenmaal hoge hakken ! !

    Ik hoop dat ik je zo iets van mijn belevingswereld heb kunnen vertellen en dat je er iets mee kunt, en wsellicht tot horens…….

    groetjes

    cees

  • vrouw van....

    Goed idee, om hem te leren op hakken te laten lopen…. ik moet zeggen dat alhoewel hij het al van kinds af aan, (stiekum,) doet, hij ook naar zichzelf toe een soort van schaamte over zich heeft. Vrouwenschoenen dragen wordt al snel gekoppeld mat homosexualiteit. Hij heeft daar geen moeite mee, maar heeft zelf absoluut geen gevoelens voor mannen. Hierdoor komt hij nogweleens in de knoop met zichzelf.(identiteitscrisis). Onzin natuurlijk, maar ik ondersteun hem voornamelijk daarin… Alles op zijn tijd….

    Hij is nu al zover dat hij met mij samen thuis op hakken durft te lopen.

    En er zijn idd een hoop vrouwen die niet op hakken kunnen lopen…

    Mijn man heeft overigens hele grote voeten (46) en wel haar. Ik lieg als ik zeg dat ik het altijd lelijk vind hoor….(Mannen op hakken). Soms zie ik op straat mannen lopen met hak, wat ik er echt geweldig vind uitzien. (meestal travestieten) Maar ik bewonder dan het geheel, de uitstraling en de lef.

  • katja

    Ja, vrouw van…

    Het is eenmaal zo dat als je man op hakken rondloopt je voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt, dat komt omdat wij ooit 'ns bedacht hebben dat hakken iets voor vrouwen is.

    Ik heb me er nooit in verdiept, maar het zou me niks verbazen als in de middeleeuwen mannen wel degelijk op hakken liepen, en dat de hoogte dan de status aangaf. Kijk maar naar de schoenen uit die tijd met hun punten.

    Wat ik wel ooit gelezen heb , is dat het 'n tijd zelfs verboden is geweest voor vrouwen om hakken te dragen. ( lichaamslengte vervalsen )

    Ik denk dat als je man maat 46 heeft, het al moeilijk is normaal schoenen te kopen, maar dat hij waarschijnlijk door zijn lichaambouw buiten erg zal opvallen.

    Maar in jullie eigen huis, zijn jullie de baas; dus ik zou zeggen probeer je in de “fantasie ”van je man in te leven, en steun hem.

    Het afkeuren zal hem alleen maar ongelukkig maken, terwijl als je samen over praatje tot betere inzichten komt.

    Dus ga er voor.

    groetjes katja