hoge hakken op het werk

  • frans

    ik ben 34 jaar en draag hoge hakken.

    ook draag ik hakken op mijn werk het liefst laarsjes met een blok hak van 8 cm

    wie heeft hier nog meer ervaring mee van de mannen.

    hoe reageert de omgeving er op.

    ik heb geen probleem op mijn werk er mee

  • René 2

    Frans,

    Heel enkel wil ik ook wel eens hakken dragen in het openbaar,maar naar m'n werk kan ik wel vergeten,al was het alleen maar omdat daar werkschoenen verplicht zijn en ik veel bij klanten kom,maar ik ben ook bang dat er verscheidene zijn die me helemaal afbranden.Ik denk dat er ook zullen zijn die het niks uitmaakt en er zal vast ook wel een enkele positieve reactie loskomen,maar het gros zal me belachelijk maken.De vlecht die ik draag deed soms al wenkbrauwen omhoog gaan

    maar daar zijn de meesten nu wel aan gewend.

    Misschien is dat met schoenen ook wel zo.Alleen zie ik dagelijks een heel groot aantal verschillende mensen (klanten)dus dat zal wel niet gaan.

    Werk jij misschien in een wat beslotener kring ,een kantoor of een werkplaats o.i.d.? Moest je omgeving eraan wennen of heb je het soort schoenen langzaam veranderd (bijv.eerst lage hakken en dan steeds hoger?)

    De reacties op straat varieren van mij helemaal na staren tot een keer lachen,maar verder valt het nog mee.Er is een keer een meisje geweest dat vroeg of ik geen zere voeten kreeg in die schoenen.Ik zei dat ik het wel gewend was waar na ze mijn antwoord ietwat ongelovig na praatte.Zo van:Oh,ben jij dat wel gewend,ja? en toen door liep.Nou ja,als het daar bij blijft vind ik het nog niet zo erg,maar het liefst zou ik gewoon mijn gang willen gaan zonder dat het de aandacht trekt of dat ik iets hoef te verantwoorden.

    Hoe ervaar jij dit?

    De schoenen die ik dan aanheb zijn al zo “neutraal”mogelijk ;zwart,glad leer of suède zonder tierelantingeltjes in de eerste plaats omdat ik er niet van houd en in de tweede plaats om het niet te veel op te laten vallen.

    Verder ben ik ook bang bekenden tegen te komen,die me daarna anders zullen benaderen dan voorheen.

    Ik ben reuze benieuwd naar jouw ervaringen op dit gebied of die van ieder ander die dit leest en dezelfde gevoelens koestert.

    Groeten,

    René.

  • GJ

    Frans,

    surf naar http://heels.cjb.net of

    http://www.hhplace.org/hhboard/

    en ik spreek je daar wel

    GJ

    man op eenzelfde soort laarsjes'ook op z'n werk!