Tot 7 cm hakhoogte voor mannen buiten geen probleem

  • Nanlud

    Ik begrijp dat de meeste mannen hier echt gaan voor de extreme hoge hakken, dat is natuurlijk minder evident om bij het buitengaan daar niet mee op te vallen. Zelfs dames op 12 a 13cm hoge hakken worden meestal nagekeken.

    Ikzelf man zijnde heb geen zo’n behoefte aan extreme hoge hakken, maar heb wel al heel mijn leven problemen om de doorsnee mannenschoen mooi te vinden. Mannenschoenen zijn afschuwelijk, saai en lompe gedrochten in vergelijking met het aanbod van de vrouwenschoenen.

    In bezit zo’n een goeie 30tal paar schoenen waarvan een 60% toch van bij de dames komen. Die gaan van plat tot schoenen en laarzen met een hakje tot een 7cm. ( ik heb ondervonden dat zolang ik onder de 7cm blijf mijn manier van stappen niet veranderd, is natuurlijk een persoonlijk gegeven).

    Die dames schoenen draag ik bijna dagelijks. De schoenen met hak zal ik wel altijd onder een lange broek dragen. Platte modellen eveneens onder een ¾, kniebroek of short.

    Bij de mindere opzichtige modellen zoals laarzen of gesloten modellen met een hak, krijg ik totaal geen reactie. Bij pump modellen of met open wreef en hak zijn er wel enkelingen die het opvalt. De reactie blijft dan nog meestal beperkt tot een tweede blik, van heb ik dat wel goed gezien, en daar blijft het dan meestal bij.

    De platte damesmodellen leveren totaal geen reactie op, het is nu klein jaar dat ik een ballerina model met riempje over de wreef draag van Kickers, ik heb daar nog geen enkel rare blik of reactie op gehad.

    Voor diegene hier waarbij de extreme hoge hakken geen must zijn maar toch mooie schoenen ( met eventueel een hak ) willen dragen, hier volgende tips, van iemand die al enkele jaren gehakt buiten rondloopt.

    De grote hoop van mensen liggen totaal niet wakker van wat een ander aan zijn voeten draagt.

    - Als je zelf niet constant naar je voeten zit te kijken zal die grote hoop ook niet naar jouw voeten kijken.

    - Wanneer je schoenen met hakken koopt, probeer die modellen te kopen die het minst klakken bij het stappen, en de hakfijnte of hoogte spelen daar geen grote rol in. Het is vooral de materiaalkeuze van de hak die voor minder of meer geluid zorgt. Een beetje geluid kan geen kwaad. In een gewone stadsstraat zal je dat geluid overdag zelfs niet meer horen.

    - Bepaald de max hoogte van de hak waarbij je nog je normale stap hebt.

    Want de manier van stappen verraad ook dat je op hoge hakken loopt.

    - Doe normaal, en verwacht ook geen bevestiging van de mensen die je tegenkomt. Zoals ik al zei, de meeste mensen kan het geen moer schelen wat je aan je voeten hebt. Bij diegene die het wel opmerken zullen de meeste soortgenoten schoenliefhebbers zijn, en dan heb je een klein percent holbewoners, die problemen hebben met iedereen die anders is dat hun zelf, maar zelf heb ik nog geen ervaring gehad met die laatste soort.

    Ik zie maar twee belemmeringen die overwonnen moeten worden. Dat is de belemmering van jezelf, het gedacht van ik doe iets verkeerd of raar.

    Een keer dat je daar voorbij bent is het echt kicken en genieten.

    Tweede, is je naaste omgeving ( vrouw, familie, vrienden ) dat zijn diegene die meestal moeilijk zouden kunnen doen . Mijn echtgenote geeft met de meeste damesmodellen dat ik draag geen probleem. Sommige pump modellen draag ik enkel thuis of als ik alleen ben of samen ver weg van thuis. Ze is van alles op de hoogte.

    De dames zijn een veertigtal jaren begonnen met de broek te dragen, voor mij was het ook een raar zicht om eind de jaren zestig mijn moeder in een broek te zien. Alles went.

    Noem nu maar eens een kledingstuk van ons mannen die nog niet door de damesmode overgenomen is. Eén voorbeeld van een slogan “ Stoere mannelijke laarzen “ (la redoute winter 2007 ) , het waren wel allemaal laarzen voor de dames. De dames proeven van alle stijlen en trends, en genieten er met volle tuigen van.

    Wij mannen zouden sober moeten blijven, anders zijn wij geen man meer, dikke zever !!! De vrouwen zijn met hun meer mannelijker kledingstijlen toch ook vrouw gebleven.

    Dus de boodschap is, als je wilt hakken, ga ervoor, je zal er zeker niet door afgeschoten worden. Maar daar het nog niet maatschappelijk breed aanvaard is, laat de extreme modellen achterwege, draagt modellen dat de gewone vrouwelijke mens ook dagelijks zou dragen. Dat vergemakkelijkt de acceptatie, en wie weet volgt de rest later dan ook gemakkelijker.

    Sorry voor de lange post

    Nanlud

  • Imroter

    Vind het knap hoe je er mee omgaat. Ik zou het niet durven. Ergens heb je wel gelijk, maar het is ook de gedachte he :) Maar de drempels noem je ook al :)

  • hakky

    Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens, hoe normaler je doet hoe minder het opvalt. Ik ben ongeveer net zoals jij begonnen, maar ben nog niet aan 7 cm toe. (zit nu op 5 cm)

    Misschien dat jouw verhaal mij nu over de drempel helpt.

  • screamer

    Gisteren was ik (man) in Utrecht op het centraal station. De hele vloer bestaat daar uit gladde tegeltjes en ik kick op dames die daar op naaldhakken glibberend naar de trein rennen, altijd wat te zien daar!

    Na enige tijd rond te hebben gekeken werd het om een uur of zeven wat rustiger en ik had inmiddels wat ‘tactische’ plaatsjes gezien om niet te opvallend toch ook daar te kunnen gaan lopen op mijn eigen naaldhakken. Vanaf een parkeerplaats onder het station kon ik zo een trap oplopen. Op de parkeerplaats lag wat zand, dat knisperde lekker onder de dunne leren zooltjes. Verder had ik een lange spijkerbroek aan met beetje wijd uitlopende pijpen die over de schoenen heenvielen. Je zag dus alleen de punten, de schoenen waren verder donkerbruin suede dus best onopvallend. Alleen wie achter mij loopt ziet de zwarte naaldhak (10cm) tegen de beige leren zool afsteken, als ie er op zou letten. Verder: petje op en telefoon aan het oor alsof ik druk aan t bellen was.

    Ik liep het station op alsof er niets aan de hand was en het liep heerlijk over de gladde tegels. Het was nog steeds redelijk druk en iedereen had het druk met zichzelf dus ik heb een paar honderd meter gelopen. Er waren wel direct aan het begin twee dames die het zagen, en die me na keken en ik hoorde ook dat ze het er over hadden. Gewoon doorgelopen, hebben die dorre struiken ook eens een pleziertje.

    Toen ik terug liep naar mijn auto was er vlakbij een meisje die zelf ook op naaldhakken liep, alleen bij haar waren ze helemaal versleten, ze liep op de ijzers. Ze zag mij en begon te vragen naar mijn schoenen. Er was verder niemand op die parkeerplaats te zien dus ik heb nog even met haar staan kletsen en lachen. We hebben elkaars hakken bekeken en ze vertelde dat ze als het kon altijd wel op hakken van 10cm wilde lopen, maar dat ze het in het station altijd zo glad vond met die tegels.

    Zo zie je inderdaad maar, als je normaal doet kan het best, bereid je even voor en check de omgeving uit voor je gaat! Veel succes!

  • Milagro

    hallo Nanlud,

    Dank je wel voor je ervaringen en adviezen. Ik denk dat mannen die graag op damesschoenen willen lopen, m.n. hoge hakken, hier veel aan hebben.

    Zelf heb ik ook een passie voor damesschoenen. O.a. slippers (muilen) en laarzen met middelhoge hakken. Ik draag ze ook zelf. Meestal thuis en heel soms buiten

    de deur. Als ik buiten de deur op damesschoenen wil lopen moet ik steeds

    mezelf overwinnen. Het idee dat anderen mij zien en uitlachen. Of dat ik bekenden tegenkom. Met nog eens de kans dat ik onbeholpen overkom doordat ik niet goed met hakken overweg kan. Maar dat gaat steeds beter.

    De tip om niet meteen op 13 cm. hoge hakken te beginnen is daarom heel

    belangrijk. Ik ben ook voorzichtig met hakken begonnen. Want belangrijk is dat je zelfverzekerdheid opbouwt. Dan trek je geen aandacht en beperk je de kans dat je

    wordt uitgelachen. Eerst op 5 cm, toen 7 cm. Ik loop nu vrij goed op 8 cm. Dat zijn vrij neutrale zwarte laarzen. Ik denk dat het daar wel bij blijft. Want 7 - 8 cm.

    vind ik een fijne hakhoogte. Nog hogere hakken heb ik wel maar die draag ik alleen thuis.

    De tweede belemmering die je noemt, de naaste omgeving, heb ik nog niet overwonnen. Ik draag mijn damesschoenen alleen nog op plaatsen waar ik normaal gesproken geen bekenden zal tegenkomen.

    Milagro

  • highstiletto

    super screamer dat moet leuk geweest zijn in Utrecht