Te jong voor hakken?

  • hogehakken

    ik vind het helemaal te gek

  • Anneke

    Ik wil niet veroordelen, maar zichtbare jarretels gaat wel erg ver. Maar dat is iets waar ik ook wel een beetje mee zit, een rokje met zulke hakken eronder staat nou eenmaal uitdagend, en het zit mij ook niet helemaal lekker dat ze zo over straat loopt. Ze mag best een beetje uitdagend gekleed gaan als ze gaat stappen, deed ik ook, maar gewoon overdag er zo bij lopen vind ik niet helemaal ok.

    Maar mijn dochter zal net als vele anderen zijn, juist als je zegt dat je het niet goed vindt doen ze het, dus ik zeg er maar niets van. Blijft lastig dat opvoeden ;)

  • Anneke

    Nee we hebben niet dezelfde maat, ik heb 38 en zei heeft 36.

    Is maar goed ook, ik heb nogal een grote collectie hakken waar ik haar echt niet mee over straat wil zien lopen :)

  • ingrid

    hoi anneke,

    mag ik dan wel eens weten welke schoenen van jouw, je niet aan je dochter zou geven? zijn dat misschien speciale? lieslaarzen of zo?

    als die ooit getrouwd is kan je haar toch niet meer beletten, welke schoenen ze draagt.

    maar in de opvoeding kan je dat wel proberen te voorkomen dat ze op hakken buiten loopt. sta het misschien toe voor binnen in huis, maar let er op dat ze zo weinig mogelijk gaat stappen op haar hakken, zeker in het begin.

    grt ingrid

  • M-heels lover

    Quote:

    Maar mijn dochter zal net als vele anderen zijn, juist als je zegt dat je het niet goed vindt doen ze het, dus ik zeg er maar niets van. Blijft lastig dat opvoeden

    Misschien als jet anders speelt Je zei al eerder dat ze nog niet al te soepel loopt. misschien moet je het over die boeg gooien? zoiets als: “Meid ik zie dat je dit nog niet echt lukt. Zou je niet met wat lagers beginnen om er beter aan te wennen?”

    Het is maar een ideetje.

    met vriendelijke groeten

  • Anneke

    Ik heb nogal een grote verzameling hakken en laarzen, waar nogal wat fetish-hakken bij zitten die ze echt niet op straat mag dragen. Hakken die ik zelf al zelden op straat draag, alleen af en toe om m'n man een plezier te doen ;)

    Lieslaarzen mag ze echt nog niet dragen van me. Als ze daarmee thuiskomt heeft ze echt een probleem..

  • ingrid

    hoi anneke,

    daar kan ik volledig mee akkoord gaan, dat ze van jouw nog geen lieslaarzen op straat mag dragen. dat voor een meisje van 15 past gewoon nog niet vind ik.

    fetish-hakken zijn zeker ook veel te hoog, zeker als je zoals haar een maatje 36 hebt. haar voeten zijn nog in de groei denk ik.

    grt ingrid

  • joost

    Hoi Anneke,

    Wat ik merk dat goed werkt is haar juist erop te laten lopen. Dan zal ze weten wat en hoe. De drang zal minder zijn om het toch te dragen. Zeker als ze erop wankelt en struikelt. Neem haar een dag mee shoppen en maar niet uitlaten doen. Dan heeft ze er misschien in een keer genoeg van.

    Zeker met lieslaarzen naar de alberthein bijvoorbeeld, hahaha. Die blikken, denk niet dat ze dan ooit met lieslaarzen thuis komt.

    groet joost.

  • joost

    beste anneke,

    willen jullie niet samen op de foto?

    lijkt me leuk om te doen!

    zie http://portfoliojoost.mijnalbums.nl voor voorbeelden van mijn werk(jes)

    met vriendelijke groet,

    joost

  • Anita

    Hallo Anneke, ik heb hier ook 2 dochters rondrennen, en net als hun moeder zijn ze gek van hakken.

    Met de oudste (16) heb ik afgesproken dat ze door de week naar school geen hogere dan een cm of 6 á 7 aan mag, maar met stappen mag ze eigenlijk wel aan wat ze mag.

    Voor de jongste (net 14) is het door de week zo'n 5 cm, terwijl in het weekend wel hoger mag.

    Ik vind wel dat ze goed op moeten kunnen lopen, dus niet met wankele enkels, en heb hun ook vanaf het begin duidelijk gemaakt dat je zeker met dunne erg op moet letten als je buiten loopt.

    Hoe nu gaat het lopen met jouw dochter trouwens ?