Gasgeven en slippen op hakken

  • Frida

    Op die sandalettes is het echt wel op je tenen lopen. Ze zijn er echt wel voor om mee te zitten of zoal sin mijn geval er een auto mee te laten rijden. Nu rijd ik in veschillende auto's. Naast mijn eigen zit ik ook wel als bestuurster in auto's van anderen. Meestal een spoannend afspraakje waarbij ik dan ook een stukje rijd. Als ik deze naaldhakken aanheb in een auto met een staand gaspedaal is het prima rijden. Met aan hangend gaspedaal kan ik door de hak dischtbij het pedaal in de mat te prikken het gaspedaal met mijn tenen goed indrukken. Op speciaal verzoek van één van mijn dates,, op de snelweg, gaspedaal een eindje ingetrapt tilde ik mijn hak nog iets op, liet mijn sandaaltje iets omhoog glijden op het gaspedaal totdat ik mijn naaldhak ook op het pedaalrubber kon zetten. Toen ik wilde gaan inhalen moest ik het gaspedaal helemaal intrappen en in plaats van mijn tenen naar beneden te drukken moets ik nu mijn naaldhak diep weg letzen zinken tot het pedaal onder in zat, za-lig!

    Je kent ze misschien vat wel, van die ballet-heels, naaldhakken van een voetlengte hoog. Ik heb ook eens een paar van zulke hakken aagehad en ook in de auto geprobeerd. Deze hakken een ballerina model met een vreselijk lange stekel vanaf de hiel naar de teen als hak. Toen ik ze aantrok zaten ze prima, net als een platte ballerina, maar lopen is een aprat verhaal, vol op je tenen!

    Ik wilde weten of ik er een auto mee inbeweging kon krijgen. Ik kon op die schoenen staan, maar stappen zetten was een opgave. met hulp van de eigenaresse heb ik asl een ballerina de meters naar de auto getrippeld. Dan de pedalen: met ballet-heels kan je geen pedaal in een auto intrappen, je duwt ertegen met je tenen, verder kom je niet… het was geweldig spannend om de koppeling ingedrukt te krijgen en te houden en helemaal om de koppeling op te laten komen, en tegelijk dat gas wegduwen… Ik was blij dat ik de rit kon maken op een verlaten parkeerterrein maar ik had het voor geen goud willen missen.

  • Charlène

    Spannend hoor, ik heb het met balletheels nog nooit geprobeerd. Mijn Opel Astra destijds had een tamelijk hoog hangend gaspedaal, wat echt te hoog zal voor mijn 20x10 cm plateau muiltjes die ik toen had. Toen ik de oude achterwiel aangedreven Kadett automaat kocht, heb ik er extra op gelet of het hangende gaspedaal niet te hoog zat voor hakken met een steile kromming. De onderkant van het pedaal zit 13 cm boven de vloer, dat red ik met elke hoogtekromming wel redelijk. Mijn steilste pumps hebben toch een afdruklengte van 18 cm, dus ik kom met het plateau goed aan het pedaal zonder de naaldhak op te hoeven tillen. Ik rijd ook graag en gemakkelijk op mijn Jessica Simpson Winsy klompen van 14,5 cm hoog, die zijn handzaam en ik kan er goed mee trappen.

  • Frida

    Dat gaspedaal van de Astra weet ik nog wel. Ik heb er een keer in eentje gereden met wat dikkere platforms. Bij het gas loslaten bleek dat ik mijn sandaal zo hoog op het pedaal had dat ik met de bovenkant van mijn voet de onderkant van het dashboard raakte. Gas los was dus daar  eerder voet weer naar onder laten glijden.

    Die Winsy muiltjes zijn hakken voor stoere meiden! Zulk soort modellen zijn er al heel lang en ik zag ze al nooit met fleurige zomerjurkjes maar wel met jeans erop. Zulke zitten wel heerlijk.

  • Charlène

    Die Winsy klomp/muiltjes had ik aan toen ik een keer ‘s ochtends heel vroeg met de Kadett naar de dik bekiezelde parkeerplaats naast mijn werk reed. Een kort ritje van nog geen 10 minuten. Midzomer, dus het was al licht maar nog niemand op straat. Ik wist dat op de parkeerplaats, die provisorisch was ingericht, ook tamelijk dikke stenen lagen om de ’rijbanen' mee af te bakenen. 

    Ik parkeerde de Kadett met het rechter voorwiel zachtjes tegen zo'n grote steen aan. Heel voorzichtig gaf ik een beetje gas (de Kadett is een ‘Automatic’) om te voelen dat de auto echt met het voorwiel tegen de steen aan het drukken was. Toen heb ik met het plateau van mijn hoge Winsy muiltje het gaspedaal helemaal ingeduwd. Ik hoorde meteen een ‘RRAAAAAAAAAAAADD’ geluid van de achterwielen komen. De achterwieltjes waren aan het malen in de diepe kiezellaag. Het kilometertellertje wees ongeveer 50 km/uur aan, meer vermogen had het 1.2 motortje niet voorhanden. Ik werd ineens bang dat de kuilen die ik aan het maken was, te diep zouden worden om er uit te kunnen komen en nam mijn Winsy-hak van het gaspedaal. Uiteraard wilde ik zien wat ik op mijn stoere hoge muiltjes had aangericht en stapte uit om naar de achterwielen te kijken. Met een ‘strof strof strof’ geluid zakte ik met mijn hakken fijn een paar centimeter in de kiezels weg. Ik rook een geur van smeulend rubber en zag damp opstijgen van het linker achterwiel. Met de kuilen viel het reuze mee, de achterbandjes stonden hooguit een centimeter of 5 diep in de kiezels. Ik vond het goed geweest, kon probleemloos los komen uit de kuilen en ben naar huis gereden. 

    Een dag later heb ik tijdens de middagpauze van mijn werk een wandeling naar de parkeerplaats gemaakt om de sporen die ik had nagelaten, nog eens te kunnen bekijken. De kuiltjes waren goed zichtbaar, links en rechts even diep, en beiden aandoenlijk klein. De reden daartoe was dat de kiezels op een betonnen bodem lagen dus daar hadden de wieltjes op staan te slippen. Aandoenlijk was ook dat de kuiltjes zo dicht naast elkaar zaten. Duidelijk was dat de Kadett een veel smallere spoorbreedte had dan de moderne auto's die er waren geparkeerd.

    Post was bewerkt op 08-03-2021 10:39 door Autohak

  • Ron

    Heerlijk van die geile verhalen krijg ik e ht wel een dikke stamper die ook wel eens als gaspedaal gebruikt wil worden wie o wie wil dat doen met pumps of laarzen ik zal er dan hele maal voor gaan zitten en dan mag een van jullie mijn paal gebruiken als gas pedaal en flink er op trappen hmmm