waar of niet

  • jos

    Ik heb een aantal keren gelezen dat er over het uiterlijk van een vrouw gesproken wordt als zijnde hoerig. Wie bepaalt er wat hoerig is? Een vrouw op hoge hakken en een kort rokje zou dus in aanmerking komen voor deze twijfelachtige benaming.

    als je dus nieuwe kleding of schoenen koopt wordt er in de winkel al een etiket opgeplakt. Voor sommige vrouwen gaat deze redenering op, maar voor deze groep lijkt het mij vrij overdreven.

    Ik heb een aantal keren de onderwerpen op dit board doorgenomen maar heb niet de indruk dat er hoerige type's aan deze discussie deelnemen, uitzonderingen daargelaten van een paar vervelende pubers. Het zijn meestal mannen die hun oordeel klaarhebben over de kleding keuze van de dames, terwijl diezelfde man zijn nek verdraaid om toch vooral niets te missen van het aangename beeld dat aan zijn ogen voorbij trekt. De dames die bij deze man horen (echtgenote's of vriendinnen) kunnen hun frustraties over zoveel aandacht voor een andere dame niet kwijt en zeggen dan dat ze er hoerig uitziet.

    Hoerig en sexy zijn twee verschillende begrippen. Voor een hoertje die moet werken is het bedrijfskleding, maar voor de andere vrouwen is het een uiting van

    “laat mij met rust” want ik bepaal zelf wat ik aan heb. Ik voel me fijn met de kleding en schoeisel die ik draag. Geniet ervan of kijk naar je eigen vrouw, de maatschappelijk geaksepteerde dame met een plooirok en sandalen.

    Onzin? mischien wel, maar ik moest het toch even kwijt

  • Marianne

    Tjee dat is een goede vraag en ook hele goede opmerkingen. Ik denk dat het ook aan de manier van gedragen ligt als je zo gekleed ben. Maar wat is er hoerig aan een kort rokje en Hoge Hakken bijvoorbeeld? Er is inderdaad verschil tussen hoerig en sexy, dat vind ik wel. En als je het kan hebben om zulke kleding te dragen, en je voelt je er goed bij waarom zou je het dan niet doen. En wat die mannen betreft, het is waar, ze drukken een stempel op je maar verdraaien hun nek om je helemaal na te kijken als je zo kleed ben. Ik vind dat mensen eerst maar eens naar zich zelf moeten kijken voordat ze een oordeel vellen over een ander.